vrijdag 22 november 2013

Tag favourite 5: Blogers

Hey,

Iedere zondag ga ik de tag Favourite 5 doen. Dat is een tag waarin je 5 favorieten van een bepaald onderwerp laat zien. Deze keer gaat het om mijn 5 favorieten blogers.


1: Masha Feoktistova van beautygloss


2: Vera Camilla van veracamilla.nl

Mijn naam is net als de naam van deze beautyblog Vera Camilla. Ja, Vera Camilla is mijn echte naam. Camilla is mijn tweede naam en spreek je uit als Kaa-mie-la. Maar je mag ook best Kammillah zeggen hoor (dat doe je toch wel). Ik ben 21 jaar oud, geboren en getogen in Arnhem, maar sinds oktober 2013 inwonend in Amsterdam. Ik heb behalve een passie voor beauty, schrijven en muziek (vooral R&B en Hiphop) ook veel liefde voor shoppen, lezen, social media, actiefilms en afspreken met vriendinnen. Ik ben verliefd op het leven en op alles wat het te bieden heeft. Live life to the fullest! Dat probeer ik echt te doen. Vera is rode lipstick, snorrendraagster, blond met roze puntjes, zelfspot, een harde lach, Twitter verslaafd en Facebook n00b, Drake en Aaliyah fangirl, Arnhems met een errrrr, bloesjes, rokjes, hakken en sneakers. Dit is hoe Vera zichzelf voorstelt op haar blog. Klik op de tekst om naar haar blog te gaan.

3: Jiami van lifesplash.nl


4: Serena Verbon van beautylab.nl


Beautylab.nl is het initiatief van de Houtense Serena Verbon (04-09-1984). Wat 5 jaar geleden begon als hobby is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste online platformen van Nederland waar dagelijks zo’n 54,000 unieke bezoekers op af komen. Serena is in 2006 afgestudeerd aan Hogeschool Utrecht in de richting Molecular Biology. Hierna heeft ze ruim 5 jaar gewerkt als farmaceutisch analist in een ziekenhuisapotheek. Ondertussen hield ze haar blog bij, maar toen Beautylab.nl maar bleef groeien en groeien heeft ze in  september 2011 besloten haar hart te volgen en heeft ze haar labjas aan de wilgen gehangen. Sindsdien is ze fulltime met Beautylab bezig. Een grote stap, maar nog altijd zonder spijt. Overigens schemert haar analistenachtergrond van tijd tot tijd subtiel tussen de regels door, bijvoorbeeld wanneer ze wat dieper op een bepaald beautyingrediënt of -product ingaat. Serena’s dag bestaat o.a. uit het nemen en bewerken van productfoto’s, het openen van perspakketten en het selecteren en testen van de producten die gereviewed zullen worden, het opnemen en bewerken van filmpjes, internetresearch, artikelen schrijven, het opzetten van winacties en testpanels, mails beantwoorden, het onderhouden van diverse vormen van Social Media, afspraken met PR-bureaus en het bezoeken van persevents. Serena heeft naast haar werk maar weinig hobby’s, omdat ze haar blog eigenlijk ziet als haar leukste en grootste hobby en het bovendien een onderdeel van haar leven is geworden. Ze houdt van shoppen (zowel in luxe shoppingmalls als vlooienmarkten, kringloopwinkels en tweedehandszaakjes) en van reizen (voornamelijk Amerika en grote Europese steden). Ook houdt ze van Aziatisch koken en als er tijd over is kijkt ze graag een serie (Dexter, Game of Thrones, Fringe en Modern Family zijn momenteel favoriet) of pakt ze een boek (misdaadthriller en fantasy zijn haar lievelingsgenres). Ze is dol op haar katjes Clarence en Coco. Deze Britse Kortharen veroveren met hun wollige vachtje (kleur: black golden shaded) en grote, ronde ogen de harten van elke Beautylabbezoeker! Serena heeft naast haar werk maar weinig hobby’s, omdat ze haar blog eigenlijk ziet als haar leukste en grootste hobby en het bovendien een onderdeel van haar leven is geworden. Ze houdt van shoppen (zowel in luxe shoppingmalls als vlooienmarkten, kringloopwinkels en tweedehandszaakjes) en van reizen (voornamelijk Amerika en grote Europese steden). Ook houdt ze van Aziatisch koken en als er tijd over is kijkt ze graag een serie (Dexter, Game of Thrones, Fringe en Modern Family zijn momenteel favoriet) of pakt ze een boek (misdaadthriller en fantasy zijn haar lievelingsgenres). Ze is dol op haar katjes Clarence en Coco. Deze Britse Kortharen veroveren met hun wollige vachtje (kleur: black golden shaded) en grote, ronde ogen de harten van elke Beautylabbezoeker! Dit is hoe Serena zichzelf voorstelt op haar blog. Klik op de tekst om naar haar blog te gaan.


5: Teske de Schepper van teskuh.nl


Ik ben Teske de Schepper, het meisje achter de blog. Ik ben 18 jaar en sinds 2009 schrijf ik hier elke dag over beauty, lifestyle en fashion. Ik zeg weleens dat mijn blog een weerspiegeling van mijzelf is en dat klopt ook: ik schrijf over wat ik leuk vind. Ik deel mijn interesses en heb daar dan ook ongelofelijk veel plezier in. Gedurende de jaren is mijn passie voor schrijven en voor de camera staan flink gegroeid en wat ik doe met mijn blog is dan ook behalve mijn werk ook een grote hobby. Naast mijn blog besteed ik graag veel tijd aan het kijken van films, (online) shoppen, social media, zingen en fotograferen. Als ik niet achter mijn beeldscherm zit ben ik het liefste creatief bezig. Ik ben ruimdenkend en geniet graag zo veel mogelijk van het leven. Als je altijd omlaag blijft kijken, zul je de zon nooit zien. Lachen vind ik het leukste wat er is en ik probeer vaak spontane acties te ondernemen. Inmiddels heb ik mijn HAVO-diploma in the pocket en is mijn blog mijn fulltime werk. Dat had ik toen ik op mijn dertiende het blogwereldje binnen rolde nooit durven dromen. Behalve op mijn blog ben ik ook op YouTube erg actief. Ik maak daar filmpjes over beauty en fashion, maar ook voor een wat bredere doelgroep. Verder ben ik zeer actief op Twitter enInstagram. Dit is hoe Teske zichzelf voorstelt op haar blog. Klik op de tekst om naar haar blog te gaan.

En wat vonden jullie van deze favourite 5? Wie is jouw lievelings blogger? Laat het me weten in de reactie`s

xoxo Anouk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten